jueves, 15 de octubre de 2009

Llenguatge Visual i Plàstic

Des de que hem començat el curs, en l'assignatura de llenguatge visual i plàstic hem compaginat la teoria amb la pràctica. A la primera classe, vam portar una fotografia que ens agrades; al ser els primers dies de classe i no conèixer-nos gaire entre nosaltres, aquesta activitat va anar bé ja que, a l'hora d'explicar el motiu de perquè vam escollir aquella imatge i no una altra, també ens havíem de descriure. Després vam fer dues classes de teoria, una d'història de l'ensenyament de les arts plàstiques, que en els primers anys l'Educació Visual i Plàstica és deia "Dibuix i Treballs Manuals". En l'altra, vam tractar les etapes del grafisme infantil, segons Lowenfeld i W. Lambert Brittain. Ells van dividir aquestes etapes en 5:

  1. Etapa del gargot (2-4 anys).
    • Gargot desordenat.
    • Gargot controlat.
    • Gargot amb nom.

  2. Etapa pre-esquemàtica (4-7 anys).

  3. Etapa esquemàtica (7-9 anys).

  4. Etapa de la colla (9-12 anys).

  5. Etapa pseudo-naturalista (12-14 anys).

Aquest mes, hem fet parlat de la percepció visual. La nostra professora, la Mercè, ha demanat 3 voluntaris per tapar-se els ulls i així treballar amb el tacte; després cadascú té una bossa i mitjançant el tacte, hem tingut de dibuixar el que teníem a dins. Acostumats a treballar amb la vista, costa fer un dibuix d'una cosa que no veiem; per això ens va fer aquesta activitat.

Finalment, en les dos últimes classes hem vist dos vídeos sobre "La panera dels tresors" i "Cants entre balbuceig"; després entre tots els del grup, hem parlat sobre el que acabàvem de veure, possibles dubtes que ens havien quedat o coses que ens havien sorprès.

No hay comentarios:

Publicar un comentario