Mostrando entradas con la etiqueta Seminari. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta Seminari. Mostrar todas las entradas

miércoles, 23 de diciembre de 2009

Última classe de seminari (22-12-09).

Aquest dimarts dia 22 de desembre hem fet l'última classe de seminari. Hem començat el seminari fent la valoració sobre l'assignatura; després hem dut a terme un petit joc que ens ha proposat l'Imma. Ha consistit en el següent: cadascú tenia un paper que havia de defensar el petit text que hi havia escrit, i ens havíem d'espavilar per poder entrar en el diàleg. La majoria estaven relacionats amb Nadal, les festes i les tradicions...

Un cop fet això, hem anat a l'auditori, on la Roser Ros ens va explicar d'una forma molt divertida 3 contes per aquestes festes de Nadal. D'aquesta manera hem pogut veure diferents tècniques a l'hora d'explicar un conte.

I així hem fet l'última classe de seminari! És una llàstima no poder continuar amb el mateix grup i amb la mateixa professora, ja que personalment m'he trobat molt còmode i tots ens hem avingut. Espero que les meves companyes de grup s'hagin trobat tant còmodes com m'he trobat jo!!

Moltes gràcies per fer aquestes hores de seminari tant boniques!!

martes, 8 de diciembre de 2009

Còmic (03-12-09)

Aquest dijous a l'hora de seminari hem fet les presentacions del treball de la setmana d'activitats. Un altre grup de seminari, el de l'Anna Mackay, també ha fet les presentacions amb nosaltres, i d'aquesta manera hem vist algun altre tipus de presentació; l'única diferència que he trobat és el nombre del grup ja que en el seminari de l'Anna podien fer grups i en el nostre era per parelles. És l'única perquè les presentacions i la forma d'exposar ha estat molt bé i com el nostre grup.

Aquest treball l'he fet amb l'Anna Fernandez i nosaltres hem decidit de fer un còmic; ja que en la classe de Gestió de la Informació i TIC hem après a fer anar el programa Windows Movie Maker, també hem fet un vídeo on podem veure una mica el procés d'elaboració i la història.

Esperem que us agradi!





Debat Ágora i comentari de les visites educatives (01-12-09)

Aquest dimarts dia 1 de desembre hem fet el debat de la pel·lícula dirigida per Alejandro Amenábar. "Ágora". Espanya, 2009. Vam començar la classe parlant primer amb parelles del guió que ens havia donat l'Imma i després ja hem fet el debat amb tota la classe.

Han sortit moltes coses interessants i cadascú ha donat el seu punt de vista, el que li havia impactat més... Nosaltres hem dit que els temes més importants que tracta la pel·lícula són:
  • La religió/creences.

  • La llibertat.

  • El paper de la dona en la ciència.

Hem parlat sobre el qüestionament de la creença com a l'avanç del saber i de la forma d'ensenyament que feia servir Hipàtia, la protagonista de la pel·lícula. També hem vist aspectes del llenguatge audiovisual com la forma de vestir: els pagans de color blanc i en canvi els cristians de color negre. I finalment un altre aspecte d'aquest llenguatge era el doble pla que hi havia en molts moments de la pel·lícula: el cel i la terra.

Un cop hem acabat de fer el debat de l'Ágora, per parelles hem explicat la sortida que vàrem fer durant la setmana d'activitats i el que van veure. A continuació us deixo les sortides de les meves companyes:
  1. Cosmocaixa. "Toca-toca!". Aquí hi van anar a Lídia, l'Hèlia i la Soraya.

  2. Biblioteca de Barcelona. (de 0 a 6 anys). Van anar-hi la Roser i la Miriam.

  3. Museu de Xocolata. Dividit en el museu, les vitrines amb figures de xocolata i el taller. Hi van anar la Xènia i la Carla.

  4. Museu Picasso. Primer l'explicació i després el taller. Hi van anar l'Ana i la Laia.

Com ja he explicat anteriorment, l'Anna i jo vam anar al Caixaforum; allí vam visitar diferents exposicions i espais educatius. Finalment hem fet un petit vídeo fet amb el Windows Movie Maker on es pot veure les diferents activitats que vam fer durant la nostra visita.

Esperem que us agradi!

jueves, 26 de noviembre de 2009

Treball setmana d'activitats (24 i 26-11-09)

Durant aquesta setmana, els dos dies a l'hora de seminari hem disposat de temps per poder fer el treball de la setmana d'activitats que la data de presentació era el dijous 3 de desembre. Amb la meva companya Anna Fernandez, hem decidit de fer un còmic on la Berta, una nena de 5 anys, és la protagonista i explica totes les aventures d'aquesta setmana plena d'activitats; per això, les dues hores que hem disposat el dimarts, hem començat a fer el guió de la història del còmic, hem començat a dibuixar algunes de les vinyetes que apareixeran... En veure que tots els grups del nostre seminari necessitaríem més temps per poder acabar la presentació del treball, l'Imma ens va deixar un dia més per continuar fent el treball de la setmana d'activitats.

D'aquesta manera, el dijous ja hem acabat de pintar els dibuixos de les vinyetes que ens faltaven i fer els últims retocs. I finalment, hem fet un vídeo explicant una mica el procés de creació del còmic i de les aventures que passa li passen a la Berta, la nostra protagonista.

Esperem que us agradi el nostre còmic.

martes, 17 de noviembre de 2009

Comentari de la pel·lícula Billy Elliot (12-11-09)

El passat dijous a l'hora de seminari, vam començar amb el conte que ens va explicar la Laia; el conte era "La rinxols d'or" on ella va utilitzar el suport d'unes targetes amb els dibuixos de cada escena. Va fer diferents canvis de veu en funció del personatge i de ritme. Ho va fer molt be, però sense les targetes de suport, també ho hauria fet.

Després la Soraya ens va explicar "La Margarideta" i ella va utilitzar com a suport el conte. Ho va fer molt be i ens vam quedar bocabadats amb l'acabament que va fer, ja que tots ens vam mirar perquè no enteníem que havia passat; després ens el va tornar a repetir i la veritat que és un acabament molt original.

Un cop explicats els dos contes, vam fer el comentari de la pel·lícula Billy Elliot (que havíem vist el dimarts); van sortir diferents temes on cadascú va poder opinar la forma com ho veia.

Per acabar el seminari, l'Imma ens va donar unes notícies sobre l'esport a l'escola que havien sortit el mateix dia al diari. I també vam parlar de les diferents activitats de la setmana blanca.

I vet aquí un gos, vet aquí un gat, l'explicació de seminari s'ha acabat!!!

miércoles, 11 de noviembre de 2009

Pel·lícula "Billy Eliot" (10-11-09)

Aquest dimarts a la classe de seminari hem vist la pel·lícula del director STEPHEN DALDRY. "Billy Eliot". [DVD] Gran Bretanya, 2000. En la propera classe de seminari de dijous farem un debat i una reflexió sobre la pel·lícula.

Crec que va ser una pel·lícula molt interessant de veure.

sábado, 7 de noviembre de 2009

Comentari de treballs i explicació de la setmana d'activitats (05-11-09)

Aquest dijous, el seminari ha començat amb el conte de "Hansel i Gretel" que ens ha explicat l'Ana Pulido. Ha utilitzat com ha suport el conte, el que l'hi ha permès ensenyar-nos les imatges i a més de fer diferents canvis de veu, també n'ha fet de cara, segons quin era el personatge que parlava. Tot i que en alguns moments l'hem pogut veure una mica nerviosa, ho ha fet molt be!

Després, hem parlat del treball de Comunicació del dimecres, en el qual s'havia de llegir un text, conte o document que nosaltres volguéssim davant de la classe. En el nostre seminari, la majoria estàvem molt contents ja que l'Imma en l'anterior seminari ens va ensenyar unes tècniques i van funcionar!

Hem continuat la classe parlant sobre els treballs que li vam entregar d'Educació i vida quotidiana. L'Imma ens ha avisat que hem de vigilar amb les faltes d'ortografia, l'hem de repassar abans d'entregar-lo; també s'ha de vigilar la forma com redactem, perquè l'expressió escrita no és la mateixa que l'oral i per això ens serveixen els signes de puntuació. (. , ; i el punt i a part).

Per acabar la classe hem comentat la "Setmana d'activitats extraordinàries" (serà del 16 al 20 de novembre) i hem aclarits els dubtes que podíem tenir. Doncs la setmana quedarà estructurada de la següent manera:
  • Dilluns 16: sortida al jardí de les cordes.

  • Dimarts 17: visita al MNAC.

  • Dimecres 18: lliure on nosaltres hem d'anar en un centre educatiu (aquari, museu...)

  • Dijous 19: visita en una escola.

  • Divendres 20: visita a l'auditori.
I catacric-catacrac, l'explicació de seminari s'ha acabat!

miércoles, 4 de noviembre de 2009

Pràctica de lectura (03-11-09)

Aquest dimarts a l'hora de seminari, hem començat com la majoria de dies en aquesta classe, explicant un parell de contes. La Míriam ens ha explicat un conte molt bonic d'un nen que no vol escriure però va fent dibuixos i d'aquesta manera és com s'expressa; ella a utilitzat unes pintures de dits com a suport. Després la Lídia ens ha explicat el conte de "La caputxeta vermella", i com a suport ella portava el conte; ha fet diferents tons de veure, ha marcat molt be les pauses i s'ha ficat dins del paper. Realment, les dos ho han fet molt be!

Després d'això, l'Imma ens ha donat formes d'inici i d'acabament d'un conte. A continuació us faré una breu llista:

D'inici:
  • Vet aquí un poble, poblàs on ningú tenia nas....

  • En un racó del món on tenia nas tothom....

  • Una nit molt fosca...

  • Fa molt de temps quan les forquilles portaven faldilles i els ganivets es tiraven pets... (aquest el va dir l'Hèlia).

  • Vet aquí un temps, quan els ocells tenien dents...

D'acabament:
  • Hi van viure feliços i van menjar anissos!

  • Vet aquí un gos, vet aquí un gat i aquest conte s'ha acabat!

  • Vet aquí un gat, vet aquí un gos i aquest conte ja s'ha fos!

  • Catacric-catacrac conte acabat!

  • I tot això es tant cert com tot lo segur es verd!

Si voleu més us deixo l'enllaç de la pàgina on n'he trobat més.

La classe ha continuat amb una petita pràctica de lectura que ens ha fet l'Imma; amb una capsa metal·lica, que s'anomenava "Contes d'un minut", cadascú de nosaltres ha agafat una petita targeta on hi havia un conte curt; i d'aquesta manera hem acabat el seminari de dimarts, fent la pràctica de llegir un text amb un públic al teu davant. A continuació us deixo el text que m'ha tocat llegir.

"Al bosc van sortir cinc homenets".

Al bosc van sortir cinc homenets
a caçar un conillet, pobret!
El primer, de cara rodona i color vermellot,
amb la seva veu rugia: "on és aquest animalot?"
El segon cridava: "Mireu allà, mireu allà!
"És allà, és allà!"
El tercer, de tots el més allargat.
era també el que estava més espantat,
així que de seguida va començar a plorar:
"No el trobarem, pareu de buscar!"
El quart deia: "Això és una ximpleria,
me'n torno a casa, jo mai el caçaria!"
El més petit dels cinc va ser qui va atrapar el conillet
I tots junts, per celebrar-ho, varen fer un banquet!

martes, 3 de noviembre de 2009

Webs educatives (29-10-09)

El dijous dia 29 d'octubre, a l'hora de seminari hem començat explicant dos contes. Primer ha començat la Carla explicant el conte del "Tabalet"; ha fet servir com a suport unes imatges grans que eren relacionades amb el conte i per molt que al començament del seminari deia que estava nerviosa, ho va fer molt bé! Després va ser el meu torn, on he explicat "El vestit de l'emperador"; quan l'he acabat, m'han dit que ho he fet molt be, al principi una mica nerviós però amb la sensació que els va agradar. És així?? Us va agradar el conte?? Hem podríeu escriure un comentari.

Després dels contes, l'Imma ha portat un portàtil i un projector per poder veure webs educatives per poder visitar en grups durant la setmana blanca (que serà del dilluns 16 al divendres 20 de novembre). I d'aquesta manera hem acabat la classe.

viernes, 30 de octubre de 2009

Diàleg de com eren els nostres mestres (27-10-09)

Aquest dimarts al seminari hem començat explicant un conte. Aquesta vegada els hi tocava explicar-lo a l'Hèlia i l'Aina, però va haver-hi la casualitat que les dos s'havien preparat el mateix conte: "El Patufet". Ha començat l'Hèlia i a mesura que l'anava explicant, quan tocava cantar la cançó que s'incolu en aquest conte "Patium, patam, patum, homes i dones del cap dret! Patim, patam, patum, no trepitxeu en Patufet!", al principi la cantava ella sola fins que ens ha fet participari l'hem ajudat a canar-la. Després l'Aina també ens anima a cantar la cançó i nosaltres ja l'hem començada a cantar des de la primera vegada que sortia en el conte; també s'ha de dir que s'ha posat dins del paper del Patufet. Però realment les dos, encara que van fer el mateix conte, ho han fet molt bé!

Us deixo la cançó que he trobat cantada en el youtube.




Després d'explicar els dos contes, l'Imma ens ha donat un formulari que havíem d'omplir del SIOE. Un cop hem omplert aquest formulari, hem parlat del treball que havíem d'entregar, "Com eren els teus mestres?" i hem començat un diàleg sobre els records dels nostres mestres, des de l'etapa d'educació infantil fins al batxillerat i d'aquesta manera hem acabat el seminari.

sábado, 24 de octubre de 2009

Treball "Educació i vida quotidiana" (21-10-09)

Aquest dimarts a l'hora de seminari hem començat la classe explicant dos contes. Primer la Roser ens ha explicat "El gegant de guix", on l'ha explicat mitjançant l'ajuda d'un suport com és la pissarra; l'Imma ens ha parlat de que hem de perdre la por a parlar davant d'un públic i d'aquesta manera hem començat un petit diàleg i al final, ella ens ha donat algun petit consell per poder-ho aconseguir. Després, la Xenia ens ha explicat "La rateta que escombrava l'escaleta" i ella l'ha explicat de memòria. Però realment les dos ho han fet molt bé!

Quan hem acabat d'explicar els contes, hem parlat sobre el treball que havíem d'entregar, el "d'Educació i vida quotidiana" de l'Eulàlia Bosch. Dins del treball s'havia d'escollir entre dos pròlegs, cadascú ha explicat quin havia estat el motiu perquè havia escollit aquells dos pròlegs i hem vist que ens alguns coincidíem a l'hora d'haver-los triat ja que es repetien. I d'aquesta manera ja havíem fet les dues hores de seminari.

miércoles, 7 de octubre de 2009

Ramon Llull

Aquest dimarts en el seminari, va ser una classe molt intensa. Per començar, dos companyes nostres (l'Anna F. i la Sílvia) ens van explicar els contes de: "Els 3 porquets" i "La llebre i la tortuga"; les dos ho van fer molt bé! Després, la nostra tutora l'Imma, ens va donar dos articles de diari on apareixia el premi que se li havia atorgat a la nostra Facultat. Després d'haver llegit els dos articles, molts dels companys que estem al seminari vam començar a fer preguntes del motiu de perquè la nostra facultat és diu Blanquerna i pertany a Ramon Llull. Llavors l'Imma ens ho va explicar però ens va proposar que cadascú ho busques a internet.

Ramon Llull (Segle XIII-XIV) va ser un escriptor mallorquí molt important, a part de ser també filòsof, teòleg i missioner. És creu que la seva família pertanyia a la noblesa catalana i que és per això que Llull va entrar a pertànyer a la Cort del rei Jaume El Conqueridor. Educat sempre com un cavaller, és va casar i va tenir dos fills, però quan tenia uns 30 anys la seva vida va fer un gir molt gran en veure 5 vegades l'aparició de Crist; per aquesta raó va abandonar la seva família per dedicar-se en la vida religiosa i el seu objectiu principal era convertir els musulmans que començaven a entrar a la Península Ibèrica.

Ramon Llull va escriure més de 250 obres (algunes pàgines web fins i tot diuen que més de 400), algunes traduïdes a diferents idiomes com el llatí i l'àrab. Entre totes aquestes obres podem destacar les principals que són:
  1. Fèlix o llibre de les meravelles (inclou el llibre de les Bèsties).
  2. Blanquerna (inclou el llibre d'Amic e Amat)
  3. Llibre del gentil i dels tres savis.
  4. Arbre de ciència.
  5. Ars manga i ars brevis.
  6. Llibre de contemplació.
  7. Vida coetània.
Ja que la nostra Facultat és diu Blanquerna, us explicaré d'on prové aquest nom. El "Llibre d'Evast e de Blaquerna" de Ramon Llull, explica que Blanquerna és el fill de Evast i Aloma, un fill exemplar que quan es fa gran els seus pares volen que és casi amb Natana. Ell no vol i els hi explica que ell vol dedicar la seva vida a Deu, i que al final hi arriba, passant per monjo, abat, bisbe i papa. L'èxit assolit per totes aquestes tasques fa que Blanquerna és pugui retirar en ermità.

Finalment, us adjunto un vídeo que he trobat al YouTube que parla sobre la vida de Ramon Llull.